SREDNJA ŠKOLA
Zavičajna nastava otišla korak dalje uz kreativne labinske gimnazijalce
Značaj igre u procesu učenja, ali isto tako igre koja nije svojstvena samo najmlađima, već bi ju u svom učenju i očuvanju mentalnog zdravlja mogli koristiti i stariji, provlačio se kroz predstavljanje didaktičko-metodičke igre „Tragom kaštela – Sulle tracce dei castelli“, koju su osmislili talentirani gimnazijalci Srednje škole Mate Blažine iz Labina uz mentorstvo razrednice, profesorice povijesti dr. sc. Dijane Muškardin. Samu izradu igre podržala je Istarska županija – Regione Istriana koja je ujedno bila i domaćin ovog događaja, organiziranog 3. travnja u Gradskoj knjižnici Labin.
Mi smo Istrijani
"Drago mi je da je u Labinu predstavljanje, jer je upravo u Labinu jak lokalni identitet. Kad govorimo o identitetu, postoje različiti identiteti, nacionalni, lokalni, i onda dolazimo do Županije. Naši stari su govorili: 'Mi smo Istrijani'. U jednom trenutku se to počelo gubiti i trebalo je to očuvati, i tu se onda pojavljuje Županija, koja čuva istarski identitet. Istra je jedna od najljepših regija", kazao je pročelnik županijskog Odjela za kulturu i zavičajnost Vladimir Torbica, pohvalivši projekt zavičajne nastave i projekt upoznavanja kaštela kroz igru, kojeg su osmislili mladi Labinjani.
Prisutnima se obratila i zamjenica župana Jessica Acquavita.
"Deset godina je prošlo otkako je počeo projekt zavičajnosti i on je ušao i u škole, i u vrtiće. Prošle godine imali smo predstavljanje igre za najmlađe, a sada imamo i za one starije, ali i sve druge. To je dokaz da projekt zavičajnosti ide dalje, da ne staje nego se razvija", rekla je Acquavita.
Zamjenica gradonačelnika Labina Federika Mohorović Čekada podsjetila je značaj igre u učenju i očuvanju mentalnog zdravlja, a o čemu su je osvijestila njena djeca, s kojima provodi svakodnevno vrijeme u igri.
Tko bolje živi, mi ili kmetovi?
Jedna od najzaslužnijih, ako ne i najzaslužnija za osmišljavanje igre, Dijana Muškardin govorila je o brojnosti kaštela u Istri, kojih ima izrazito mnogo, a neki od njih nisu očuvani, a potom je riječ preuzeo povjesničar Maurizio Levak koji je sve to stavio kontekst njihova nastanka i funkcije u srednjem vijeku. Igru su predstavile učenice Agata Lupetin Miletić i Nina Belušić a prisutne je pozdravio i ravnatelj škole Đani Žufić.
Dodajmo da je ova edukativna igra nastala kao rezultat kreativnog i istraživačkog rada u sklopu provođenja projekta Zavičajne nastave te ima za cilj približiti učenicima i ljubiteljima srednjovjekovnih kaštela i zavičajne povijesti, bogatu povijest kaštela Istre na inovativan i interaktivan način. Kroz igru, sudionici uče o povijesnim znamenitostima, kulturnoj baštini i zanimljivostima vezanim uz kaštele, razvijajući pritom kritičko mišljenje, timski rad i strateško razmišljanje.
Na kraju, Muškardin je rekla kako se kroz istraživanje kaštela provlačilo pitanje kvalitete života, odnosno: "Tko je bolje živio? Kmetovi nekad ili mi danas?". Nekim učenicima, kako je simptično spomenula, to se pitanje dugo vremena vrtilo u glavi.
(Labinstina.info - 03.04.2025, foto: Kristian Stepčić Reisman)
Mi smo Istrijani
"Drago mi je da je u Labinu predstavljanje, jer je upravo u Labinu jak lokalni identitet. Kad govorimo o identitetu, postoje različiti identiteti, nacionalni, lokalni, i onda dolazimo do Županije. Naši stari su govorili: 'Mi smo Istrijani'. U jednom trenutku se to počelo gubiti i trebalo je to očuvati, i tu se onda pojavljuje Županija, koja čuva istarski identitet. Istra je jedna od najljepših regija", kazao je pročelnik županijskog Odjela za kulturu i zavičajnost Vladimir Torbica, pohvalivši projekt zavičajne nastave i projekt upoznavanja kaštela kroz igru, kojeg su osmislili mladi Labinjani.
Prisutnima se obratila i zamjenica župana Jessica Acquavita.
"Deset godina je prošlo otkako je počeo projekt zavičajnosti i on je ušao i u škole, i u vrtiće. Prošle godine imali smo predstavljanje igre za najmlađe, a sada imamo i za one starije, ali i sve druge. To je dokaz da projekt zavičajnosti ide dalje, da ne staje nego se razvija", rekla je Acquavita.
Zamjenica gradonačelnika Labina Federika Mohorović Čekada podsjetila je značaj igre u učenju i očuvanju mentalnog zdravlja, a o čemu su je osvijestila njena djeca, s kojima provodi svakodnevno vrijeme u igri.
Tko bolje živi, mi ili kmetovi?
Jedna od najzaslužnijih, ako ne i najzaslužnija za osmišljavanje igre, Dijana Muškardin govorila je o brojnosti kaštela u Istri, kojih ima izrazito mnogo, a neki od njih nisu očuvani, a potom je riječ preuzeo povjesničar Maurizio Levak koji je sve to stavio kontekst njihova nastanka i funkcije u srednjem vijeku. Igru su predstavile učenice Agata Lupetin Miletić i Nina Belušić a prisutne je pozdravio i ravnatelj škole Đani Žufić.
Dodajmo da je ova edukativna igra nastala kao rezultat kreativnog i istraživačkog rada u sklopu provođenja projekta Zavičajne nastave te ima za cilj približiti učenicima i ljubiteljima srednjovjekovnih kaštela i zavičajne povijesti, bogatu povijest kaštela Istre na inovativan i interaktivan način. Kroz igru, sudionici uče o povijesnim znamenitostima, kulturnoj baštini i zanimljivostima vezanim uz kaštele, razvijajući pritom kritičko mišljenje, timski rad i strateško razmišljanje.
Na kraju, Muškardin je rekla kako se kroz istraživanje kaštela provlačilo pitanje kvalitete života, odnosno: "Tko je bolje živio? Kmetovi nekad ili mi danas?". Nekim učenicima, kako je simptično spomenula, to se pitanje dugo vremena vrtilo u glavi.
(Labinstina.info - 03.04.2025, foto: Kristian Stepčić Reisman)