Sudjelovanje na 7. Smotri zavičajne znanosti Domfest '22, Celje RH Slovenija
Središnja knjižnica Celje u suradnji sa središnjim područnim knjižnicama i Odsjekom za zavičajne studije i kulturnu baštinu organizirala je 7. Smotru zavičajne znanosti Domfest '22 koja se održala u petak, 21. listopada 2022. Svake druge godine organizira se zavičajni festival u Celju, a ove je godine bila tema Zavičajna povijest za sve generacije. Na međunarodnom skupu predstavljeni su primjeri dobre prakse na području lokalnih studija koji se provode u osnovnim školama, srednjim školama i narodnim knjižnicama u Sloveniji i inozemstvu.
Na Domfestu je projekt Istarske županije- Regione Istriana predstavila i Dijana Muškardin, profesorica povijesti u Srednjoj školi Mate Blažina u Labinu i predsjednica radne skupine za implementaciju zavičajne nastave u srednjim školama. Osim načina na koji se realizira i implementira županijski projekt, predstavljen je i primjer iz prakse zavičajni projekt koji su realizirali nastavnici i učenici Srednje škole Mate Blažina iz Labina u školskoj godini 2016./ 2017. pod nazivom „Nalazišta amfora na istočnoj obali Istre“.
Autorica je radom koji je ujedno objavljen i u slovenskom zborniku prikazala na koji način se projekt Implementacije zavičajne nastave Istarske županije- Regione Istriana u obrazovnim institucijama posebice u svim srednjim školama Istarske županije. Naime nakon tri godine implementacije sve su srednje škole aktivno uključene u projekt zavičajne nastave.
Institucionalizacija zavičajne nastave u Istarskoj županiji - Regione Istriana jedan je od najvažnijih i najuspješnijih projekata u posljednjih 7 godina koji se provodi u vrtićima, osnovnim i srednjim školama Istarske županije. Ideja o zavičajnoj nastavi krenula je iz šarolikog multikulturalnog istarskog identiteta, od bogatstva sadržanog u Istri koja čuva i njeguje tradiciju, običaje, narječja, floru, faunu i svekoliku povijesnu baštinu. Zavičajna nastava važan je aspekt učeničkog obrazovanja i predstavlja izvrstan primjer učenja i kritičkog promišljanja o onome što nas okružuje jer učenici direktno rade s izvorima i sadržajima koji se tematski odnose na zavičaj. Ishodi određuju načine na koji učenici mogu razviti znanje, vještine i stavove kroz rad na zavičajnim temama.
Cilj je projekta bio formiranje institucionalnog oblika očuvanja istarskog zavičajnog identiteta, odnosno uvođenje zavičajne nastave i tradicijske kulture u predškolske ustanove, osnovne i srednje škole na području Istarske županije, čuvanje svog regionalnog bogatstva i naše regionalne posebnosti. Zavičajna nastava realizira se tijekom školske godine za koju se dobiva i financijska potpora, a u travnju i svibnju tekuće školske godine predstavljaju se na organiziranim festivalima zavičajnosti realizirani projekti.
Više na poveznici https://www.knjiznica-celje.si/o-nas/obmocnost/domfest-22
Tekst i fotografije: Dijana Muškardin