Predškolski odgoj

Novosti i događanja vezani uz realizaciju projekta Zavičajne nastave u Istri

PREDŠKOLSKI ODGOJ
U školi Kaštanjer održan osmi Festival zavičajnosti na kojemu je sudjelovalo 46 istarskih osnovnih škola
Objavljeno: 25.05.2024.
Naša škola uključila se u projekt zavičajne nastave od prve godine realizacije ideje. Svake godine se broj škola uključenih u projekt povećavao te danas svjedočimo prezentaciji radova 46 istarskih osnovnih škola. Učenici i njihovi mentori, potvrdili su važnost učenja, proučavanja i istraživanja i očuvanja zavičajnih vrednota, pogotovo kroz njegovanje običaja i kulture svoga istarskoga kraja", poručila je ravnateljica OŠ Kaštanjer Nada Crnković

U pulskoj Osnovnoj školi Kaštanjer, danas je održan osmi po redu Festival zavičajnosti za osnovne škole iz Istarske županije na kojemu se je okupilo mnoštvo učenika i učenica, koji su predstavili svoje radove stvorene u suradnji s učiteljima i mentorima, a sve u cilju očuvanja istarske tradicije.

Nada Crnković ravnateljica OŠ Kaštanjer izrazila je zadovoljstvo što je baš njihovoj školi pripalo zadovoljstvo domaćinstva ovog hvalevrijednog Festivala, te podsjetila kako je nastalo ime škole od kestenika koji se je nalazio u ovom dijelu Pule.

"Na talijanskom castegnere, oblikovao je današnji kvart Kaštanjer. Naša škola uključila se u projekt zavičajne nastave od prve godine realizacije ideje. Svake godine se broj škola uključenih u projekt povećavao te danas svjedočimo prezentaciji radova 46 istarskih osnovnih škola. Učenici i njihovi mentori, potvrdili su važnost učenja, proučavanja i istraživanja i očuvanja zavičajnih vrednota, pogotovo kroz njegovanje običaja i kulture svoga istarskoga kraja", poručila je Crnković.

Istarski župan Boris Miletić zahvalio je svim sudionicima Festivala, djeci i njihovim mentorima na entuzijazmu s kojim pristupaju projektu zavičajne nastave, te istaknuo da se neke stvari ne mogu napraviti na silu.

- Županija je pokrenula ovaj projekt i kad vidimo da je on dobrovoljno prihvaćen od vrtićke djece, osnovnoškolaca i srednjoškolaca te njihovih mentora, znamo da činimo pravu stvar. Danas u globaliziranom svijetu ne bih volio da izgubimo dio svog identiteta, a to je naš zavičaj. Iduće godine ću napuniti 50 godina, ali svejedno veselim se svakom danu kada naučim nešto novo o našoj prelijepoj Istri na koju možemo svi skupa biti itekako ponosni, prije svega po našim vrijednostima življenja, našim civilizacijskim dosezima, ali jednako tako i po našoj prošlosti, tradiciji i kulturi, kazao je župan.

Vladimir Torbica pročelnik Upravnog odjela za kulturu i zavičajnost, pozvao je sve škole da u utorak, 28. svibnja prate mrežnu stranicu Istarske županije jer se očekuje još jedan korak u implementaciji zavičajne nastave, jer će županija objavit Javni poziv za nabavu didaktičko-metodičkih materijala za vrtiće i osnovne škole Istarske županije isključivo zavičajne tematike i sadržaja kojim bi se očuvao i njegovao istarski zavičajni identitet.

- Škola Kaštanjer sudjelovala je na Festivalu pod nazivom teme, odnosno stiha, "MORE DIMBOKO, NEBO VISOKO, SVE TAJNE POZNA" istoimene pjesme L. Morosina. Učenici su se tijekom projekta upoznali s materijalnom i nematerijalnom baštinom istarskog zavičaja, s načinom računanja vremena u vrijeme starih civilizacija kao i upoznavanje s glagoljaškom baštinom, opismenjavanjem naroda i otkrivanjem istarskih priča, mitova i legendi, rekla je koordinatorice tima Zavičajne nastave u OŠ Kaštanjer profesorica Nataša Ilić Agatić.

Navela je da su učenici tijekom projekta učili o svim kulturnim vrijednostima svoga zavičaja.

- Posjetili su pulski opservatorij, pronalazili istarske mitove, priče i legende, crtali glagoljaška slova, izrađivali instalacije oblaka, geografske karte, zvijezde, sazviježđa; na likovnim radionicama učenici su učili o novim likovnim tehnikama uz neizostavnu povijest Istre. Učili su i o prirodnim uvjetima (mjesečeve mijene, Sunce, plime, oseke, vjetar) koji su nebom i zemljom povezani sa ljudskim postojanjem i životom u svojoj sredini. Cilj projekta nam je bio život ljudi u tragovima vremena koje su nam ostavili u naslijeđe i tradiciju. Vodili smo se idejom kako su priroda i ljudi oduvijek u koheziji te se ljubav prema zavičaju treba učiti od malih nogu na način da ne zaboravimo tko smo, što nas tradicijski veže uz noniće, obitelj i običaje te našu odgovornost o očuvanju zavičajnog identiteta kao važne spone povezivanja u današnjem globalno rastućem svijetu, navela je Ilić Agatić i dodala:


- Zaboraviti pretke znači biti potok bez izvora, stablo bez korijena. Mudra je to kineska izreka koja hrabro svjedoči o važnosti čuvanja i zaštite svega onoga što jesmo, ali i onoga što, s koljena na koljeno, prenose generacije. Zavičajne kulturna baština pruža osjećaj identiteta i kontinuiteta, promiče poštovanje za raznolikost, ali i ljudsku kreativnost. Stoga je važnost učenja o zavičajnosti  poput svojevrsnog muzeja uspomena jedne nacije, zavičaja, dio identiteta svake zajednice, svakog društva vezano uz njezinu sadašnjost, njezinu prošlost, ali i budućnost, zaključila je Nataša Ilić Agatić.

(Izvor: Dean Mladenović - Istra24)

Kontaktirajte nas

Imate dodatnih pitanja ili Vam je potrebna pomoć? Želite surađivati sa nama?