OSNOVNA ŠKOLA
Predstavljen priručnik za implementaciju zavičajne pismenosti - ISTRAživanje
U Arheološkom muzeju u Puli danas je u sklopu obilježavanja 30 godina od osnutka Istarske županije predstavljen priručnik za implementaciju Zavičajne pismenosti u vrtićima, osnovnim i srednjim školama Istarske županije pod nazivom ISTRAživanje.
Zamjenica župana Istarske županije Jessica Acquavita poručila je kako joj je velika čast i zadovoljstvo sudjelovati na predstavljanju Priručnika koji je dio projekta Zavičajne nastave te je čestitala autorima Priručnika. „Istarska županija je od svog osnutka promicala i davala naglasak na svoje posebnosti te smo upravo zbog toga i osmislili ovaj projekt na kojeg smo izrazito ponosni. Projekt Zavičajne nastave započeo je skromno s aktivnostima u predškolskim ustanovama, ali je njegova kvaliteta već tada bila vidljiva jer su se ubrzo uključile brojne osnovne i srednje škole. Iskustvo koje je stečeno kroz deset godina provođenja Zavičajne nastave pretočili smo u ovaj vrijedan priručnik.“ – poručila je zamjenica župana Acquavita, istaknuvši kako Priručnik pruža mentorima i učiteljima mogućnost da budu aktivni i kreativni.
Ravnatelj Arheološkog muzeja Istre Darko Komšo naglasio je uključenost Arheološkog muzeja u projekt Zavičajne nastave od samog početka, te se zahvalio svima koji su sudjelovali u izradi Priručnika, ravnateljima vrtića, osnovnih i srednjih škola, kojima je ujedno zaželio uspješan rad.
Pročelnik Upravnog odjela za kulturu i zavičajnost Istarske županije Vladimir Torbica istaknuo je kako je projekt Zavičajne nastave prije svega usmjeren prema djeci. „Projekt implementacije Zavičajne nastave najbolje je prihvaćen projekt u kontekstu društvenih djelatnosti. U projekt su uključeni gotovo svi vrtići te gotovo sve osnovne i srednje škole. Krenuli smo s financijskom potporom od 40 tisuća eura, trenutno je osigurano 80 tisuća eura, a sljedeće godine čak 110 tisuća eura. Također, sljedeće godine raspisat ćemo i natječaj za djecu i mentore za izradu didaktičkog materijala za vrtiće i škole.“ – rekao je pročelnik Torbica te dodatno naglasio da smo jedinstvena županija u Hrvatskoj po pitanju institucionalizacije zavičajnosti.
U nastavku su ISTRAživanje - priručnik za implementaciju Zavičajne pismenosti u vrtićima, osnovnim i srednjim školama Istarske županije predstavili autorica poglavlja Smjernice za uključivanje zavičajne nastave u školski kurikulum za osnovne i srednje škole Dijana Muškardin, izvršna urednica za povijest u ime izdavača Alfa d.d. Božana Sliško, te recenzenti Lidija Vujičić i Maurizio Levak.
Uz Dijanu Muškardin, ostali autori Priručnika Marko Kalčić i Igor Jovanović, autori poglavlja Priča o Istri – iskaznica Istre, Karmen Uljanić, autorica poglavlja Smjernice za implementaciju zavičajnosti u kurikulum vrtića te Gordana Peteh, autorica poglavlja Izvori o Istri - čuvari istarske zavičajne baštine.
Zamjenica župana Istarske županije Jessica Acquavita poručila je kako joj je velika čast i zadovoljstvo sudjelovati na predstavljanju Priručnika koji je dio projekta Zavičajne nastave te je čestitala autorima Priručnika. „Istarska županija je od svog osnutka promicala i davala naglasak na svoje posebnosti te smo upravo zbog toga i osmislili ovaj projekt na kojeg smo izrazito ponosni. Projekt Zavičajne nastave započeo je skromno s aktivnostima u predškolskim ustanovama, ali je njegova kvaliteta već tada bila vidljiva jer su se ubrzo uključile brojne osnovne i srednje škole. Iskustvo koje je stečeno kroz deset godina provođenja Zavičajne nastave pretočili smo u ovaj vrijedan priručnik.“ – poručila je zamjenica župana Acquavita, istaknuvši kako Priručnik pruža mentorima i učiteljima mogućnost da budu aktivni i kreativni.
Ravnatelj Arheološkog muzeja Istre Darko Komšo naglasio je uključenost Arheološkog muzeja u projekt Zavičajne nastave od samog početka, te se zahvalio svima koji su sudjelovali u izradi Priručnika, ravnateljima vrtića, osnovnih i srednjih škola, kojima je ujedno zaželio uspješan rad.
Pročelnik Upravnog odjela za kulturu i zavičajnost Istarske županije Vladimir Torbica istaknuo je kako je projekt Zavičajne nastave prije svega usmjeren prema djeci. „Projekt implementacije Zavičajne nastave najbolje je prihvaćen projekt u kontekstu društvenih djelatnosti. U projekt su uključeni gotovo svi vrtići te gotovo sve osnovne i srednje škole. Krenuli smo s financijskom potporom od 40 tisuća eura, trenutno je osigurano 80 tisuća eura, a sljedeće godine čak 110 tisuća eura. Također, sljedeće godine raspisat ćemo i natječaj za djecu i mentore za izradu didaktičkog materijala za vrtiće i škole.“ – rekao je pročelnik Torbica te dodatno naglasio da smo jedinstvena županija u Hrvatskoj po pitanju institucionalizacije zavičajnosti.
U nastavku su ISTRAživanje - priručnik za implementaciju Zavičajne pismenosti u vrtićima, osnovnim i srednjim školama Istarske županije predstavili autorica poglavlja Smjernice za uključivanje zavičajne nastave u školski kurikulum za osnovne i srednje škole Dijana Muškardin, izvršna urednica za povijest u ime izdavača Alfa d.d. Božana Sliško, te recenzenti Lidija Vujičić i Maurizio Levak.
Uz Dijanu Muškardin, ostali autori Priručnika Marko Kalčić i Igor Jovanović, autori poglavlja Priča o Istri – iskaznica Istre, Karmen Uljanić, autorica poglavlja Smjernice za implementaciju zavičajnosti u kurikulum vrtića te Gordana Peteh, autorica poglavlja Izvori o Istri - čuvari istarske zavičajne baštine.